Page 4 - ChemLife Sayı 34
P. 4

4         CHEMLIFE          KIMYA VE TEKNOLOJILERI GAZETESI                                        KORONA VIRÜS ÖZEL
























































        KORONAVİRÜS SALGINININ



        KARBON EMISYONLARI ÜZERINDE



        KALICI BIR ETKISI OLACAK MI?





        Koronavirüs salgını (COVID-19),   Salgın sonrasında ortaya çıkabilen   de geçerli. Yapay zeka, büyük veri   firmalarının seyahatinin yüzlerce
        insanların çalışma alışkanlıklarını   konular arasında uzaktan çalışma,   analitiği, GPS ve bilgisayarlı lojistik   bireysel sürücüye göre daha fazla
        ve küresel tedarik zincirlerini kalıcı   yarı zamanlı çalışma, e-ticaretin   planlamanın bir araya gelmesi,   yakıt tasarrufu sağladığını keşfetti.
        olarak değiştirecek mi? Aslında bu   genişletmesi ve tedarik zincirlerinin   büyük dağıtım firmalarının kapı-  Tabii ki bir günlük teslimatlara olan
        sorunun cevabı, karbon emisyonla-  kısaltılması başlıkları yer alıyor.   mıza mal getirmek için kat edilen   yüksek talep, dağıtım şirketlerine
        rının ve iklim değişikliğinin bundan   Bu başlıklar zamanla kalıcı hale   kilometreleri en aza indirmesini   potansiyel lojistik optimizasyon
        sonra ki kaderini belirleyecek de-  gelirlerse, küresel karbon emisyon-  sağlıyor. 2017 yılında United Parcel   programlarından yararlanma konu-
        sek pek te yanlış olmaz.      larının azaltılmasına önemli katkılar   Service, bilgisayarlı lojistik sistemi-  sunda daha az esneklik sağlayarak
                                      sunulabilir. Gelin her birini sırayla   ni yapay zeka ve big data verilerine   e-ticaretin karbon ayak izimizi
        Nelerin olacağından emin olmak   inceleyelim.               daha fazla güvenerek geliştirdiği   azaltma yeteneğini azaltıyor.
        için çok erken olabilir, ancak CO-                          algoritma ile ilk yılında “100 milyon
        VID-19 salgını, yaşama ve çalışma   ONLINE ALIŞVERIŞIN YÖNTEM-  mil”lik yoldan kurtulduğu açıkla-  Sonuç olarak, e-ticarette nasıl
        şeklimiz hakkında önceden var   LERININ DAHA FAZLA KULLA-   mıştı.                       yer aldığımıza ilişkin seçimlerimiz
        olan eğilimlerimizi değiştirecek   NIMI                                                  çevresel sürdürülebilirlik için çok
        potansiyele kesinlikle sahip.                               Benzer şekilde McKinsey & Com-  önemli olacak.
                                      Salgından önceki dönemde de on-  pany danışmanlık firması, lojistik
        Koronavirüs salgını dünya genelin-  line alışverişte büyük bir sıçramalar   firmalarının karayolu taşımacılığı   Özellikle finansal hizmetler ve tek-
        deki ekonomik faaliyeti durdurma-  yaşanmaktaydı. Alışveriş için yollar-  için kullanılan yakıtın yüzde 20-  noloji endüstrisi gibi önemli ekono-
        dan önce ülkeler, seyahat hizmet-  da harcadığımız zamanda bundan   25'ini bu tür bilgisayar destekli   mik sektörlerin, salgın ile uzaktan
        leri, otomasyon, lojistik, yapay zeka   sonraki süreçte de hızlı bir düşüş   lojistik verimliliği ile azaltabileceği-  çalışma sistemine kaydığı görü-
        ve 3 boyutlu baskıdaki gelişmelere   olacağı öngörülüyor.   ni tahmin ediyor. MIT'den araştır-  yoruz.  Büyükşehir merkezlerinde
        bağlı olarak, karbon emisyonla-                             macılar, çevrimiçi alışverişin mağa-  karbondioksit emisyonları, hava
        rını azaltmak ve iklim değişikliği   Aynı şey, çevrimiçi olarak satın   zaya yapılan gezilerin yerini aldıkça,   kirliliği ve ilgili ulaşım emisyonları-
        hedeflerine ulaşmak için adımlar   aldığımız fiziksel ürünleri bize   yakıt tüketiminin düşebileceği   nın azaldığını kaydeden uydu gö-
        atmaktaydı.                   getiren büyük kargo firmaları için   ihtimali olduğunu, çünkü lojistik   rüntüleri sürekli yayınlanmakta.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9