Kozmetik ve Kişisel Bakım İçin En Önemli Trendler
Bu içerikler, palmiye yağı, mikroplastikler, petrokimyasallar, alkoller ve parabenler gibi "kaçınılması iyi" olarak görülen bileşenleri, ayrıca dezenfektanlar ve cilt ve saç ürünleri için bakım maddesi olarak kullanılan kuaterner amonyum bileşikleri gibi yenilikleri kapsamaktadır.
Bu içerikler, biyolojik olarak parçalanabilen selüloz partikülleri, kayısı çekirdeği, pomza veya mikro plastikler yerine ceviz kabukları gibi daha sürdürülebilir, çevre dostu alternatiflerle değiştirilir. Palmiye yağı (örneğin tatlı badem yağı, üzüm çekirdeği yağı, zeytin yağı) yerine çeşitli yağlar ikame edilebilir ve parabenler için doğal veya sentetik alternatifler bitki özleri veya daha fazla iyi huylu kimyasalları içerir. Bu gibi alternatifler daha yaygın ve kaynak kullanımı kolaylaştıkça, daha fazla ürüne dahil ediliyorlar.
Helal ürünler aynı zamanda Avrupa genelinde de yaygınlaşmakta olup, helal onaylı bileşenleri formülatörler ve tedarikçiler için daha büyük odak haline getirmektedir. İslam'ın dünyadaki en hızlı büyüyen din olması yanında, Endonezya'da tüketici ürünlerinin helal sertifikalandırılmasını gerektiren mevzuattaki son değişiklikler büyüme için bir katalizör olmuştur. Asya Pasifik bölgesi bu eğilime öncülük etse de, sağlık ve refahla olan bir ilişki nedeniyle küresel ilgi artmaktadır. Örneğin, helal ürünlerin etik olarak algılanmakta ve sertifikalandırma bunların alkolsüz ve izlenebilir olmalarını sağlar.
Başka bir büyüme trendi, yenilebilir güzelliktir. Bal, kafein ve bitkisel yağlar gibi bileşenler, sağlıklı ve çevre dostu alternatifleri temsil eder ve bunların dahil edilmesi, ürünleri daha az karmaşık ve tüketicilere çekici kılar. Gıda kaynaklı içerikler, kozmetik ve kişisel bakım sektöründeki gıda üreticileri için yeni fırsatlar yarattı ve güzellik sektöründe formülatörler, buzlu şeker nemlendiricileri ve şekerli kurabiye fırçaları gibi kreasyonlarla süpermarketlerden ilham alıyor. (Clariant)
Tüketilebilir cilt bakımına karşıda belirgin bir adım atıldı. in-cosmetics Global konferans programının bir parçası olarak, Nutrivitality’den Alex Campbell, içilebilir cilt bakımının nasıl “içeriden gelen gerçek güzellik” sağlayabileceğini açıkladı. Kollajenin içilebilir bir cilt bakımı biçimi olarak tüketilmesi, belirgin faydalar sunabileceğini belirtti, kollajen içmenin mevcut topikal cilt bakım rejimlerinden daha mantıklı bir çözüm olduğunu ekledi.
Sağlık, mutluluk ve entrika, güzellik ürünleriyle ilgili duyguların tümüdür. Bunlar duygusal satın alımları tetikleyebilir, bu nedenle tüketiciyi yeni biçimler ve dokularla heyecanlandırmak önemlidir. Ek olarak, 2019 için önemli bir güzellik eğilimi duygusal destekdir. Örneğin, stres rahatlaması sağlayan veya uyumaya yardımcı olan kozmetikler. Bunun bir örneği Givaudan’ın mikro alglerden türetilen ve “güzellik ve iyilikte çifte fayda” sunduğunu söyleyen aktif kozmetik bileşeni Sensityl.
Yapay zeka (AI), 2019'daki ilaç endüstrisinde büyük ilgi görüyor, AI, ilaç geliştirme alanında devrim yaratacak yeni hedef moleküller bulmaya başladı bile. Bu gelişmeler kozmetik sektörüne de yansımaya başladı. University College London'dan Profesör Jose Prieto tarafından açıklandığı üzere, ilgi çekebilecek ürünlerin biyolojik özelliklerini tahmin etmek, bulmak ve yorumlamak için zaten AI ve çok değişkenli analizler kullanılmaktadır.
AI ile çalışan teknolojiler elbette pazarlama stratejilerinin şekillendirilmesine de yardımcı olabilir. AI Marketing (AIM) dünyayı birçok sektörde fırtınaya maruz bırakıyor ve kozmetik ile kişisel bakım farklı değil. AIM, geleneksel yüksek dolara sahip kampanyalardan daha düşük maliyetli olduğu halde, tüketici üzerinde daha büyük bir etkiye sahip olabilecek kişiselleştirilmiş deneyimler sunar. Müşteri değerlendirmelerine ve yaklaşmakta olan trendlere cevap vermede çeviklik kazanmak ve tüketicilere en uygun ürünleri seçerek önerileri kişiselleştirmek için araçlar zaten mevcuttur.
Bu da bizi kişisel olarak son trendimize - kişiselleştirilmiş ürünlere götürüyor. Bu, belki de en iyi, bireysellik teşvik eden ve tüketicilerin onları gerçekten eşsiz kılan şeyleri kullanmasına olanak tanıyan Azelis'in Unique You serisi ile en iyi örneklenmiştir. Altı formülasyon kişiselleştirilmiş ve benzersiz ihtiyaçlara uyan kozmetik ürünler yaratılmaya çalışılmıştır. Örneğin, açık havada vakit geçirmeyi sevenler için, aşırı hava koşullarına karşı güçlü bir kalkan, ayrıca daha fazla iç mekanlarda olanlar için mavi ışığa karşı koruyan bir el kremi içeren bir vücut losyon geliştirilmiştir. DSM, kozmetik ürünlerini Global bir bireysellik düzeyine adadı, hem görülen (cilt tonunda olduğu gibi) hem de görünmeyen (mikrobiyom) cilt bakımı ihtiyaçlarındaki çeşitliliğini artırmaya devam ediyor. DSM bilim insanları, herkes için sonuç verebilecek olanı bulma konusunda çok çeşitli moleküllerin potansiyelini araştırıyorlar.
Bu trendler ve diğerleri, 2019 ve sonrası için kozmetik ve kişisel bakım endüstrisini şekillendiriyor. Kimya, bu yenilikçi sektörde yeni yaratımlar ve trendler ortaya çıkmasına yardımcı olmaya devam ediyor.
Kaynak : chemicalsknowledgehub